Tri istaknute osobine farmaceutskih stručnjaka
Farmaceutska industrija sinonim je za brzorastuću, promjenjivu i uzbudljivu radnu okolinu. Pored takvog okruženja, zaposlenici farmaceutske industrije susreću se s brojnim izazovima te svakodnevno moraju biti upoznati s novostima i promjenama na svjetskoj i lokalnoj razini. Iako jedna farmaceutska firma zapošljava različite profile zaposlenika, većini tih zaposlenika zajednička karakteristika je ekspertiza u terapeutskom području bolesti odnosno lijekova kojima se ta firma bavi.
Od biofarmaceutskih predstavnika, menadžera proizvoda pa sve do izvršnog direktora, sve uloge farmaceutske industrije okrenute su cilju olakšavanja života bolesnicima te njihovom ozdravljenju.
Važno je znati promovirati i jasno predstaviti inovativni proizvod onima koji će znati prepoznati njegovu vrijednost i doprinos zdravstvu, a to su liječnici, glavne medicinske sestre, određeni farmaceuti iz ljekarni i sl. Zato je u farmaceutskoj industriji od velike važnosti i marketing odnosno promocija. Vodeći se time, odabir zaposlenika dosta je usmjeren i vještinama koje će uspješnije potaknuti i pokrenuti promociju i „prodaju“ proizvoda. Jedna od najpoželjnijih osobina kod kandidata je već postojeća povezanost s gore navedenim ljudima iz farmacije i zdravstva koji donose finalne odluke o proizvodima te iskustvo u određenom terapeutskom području od interesa. To je velika barijera onima koji nisu bili dio farmaceutske industrije, iako imaju bogato iskustvo u prodaji te dobro izgrađene vještine.
Pristup različitim zdravstvenim ustanovama, bolnicama, ljekarnama, predstavljanje proizvoda te isticanje njegovih karakteristika zahtijeva nekoliko razvijenih vještina, uz produbljeno farmaceutsko znanje iz određenog terapeutskog područja. Navest ćemo tri osobine koje uvelike donose prednost pri selekcijskom procesu, podrazumijevajući da osoba ima farmaceutsko znanje. Bilo da se radi o marketingu ili o prodaji, interpersonalna komunikacija od velike je važnosti u svim fazama prije, tijekom i nakon lansiranja proizvoda na tržište. Oni koji donose odluku o prihvaćanju lijeka, moraju razumjeti prednosti istoga te zašto je on bolja opcija od nekih drugih proizvoda. Od osobe se ne traži uvjeravanje nego znanje i razumljivo skrojena poruka iz mora informacija o nekom proizvodu i terapeutskom području. Dobrom komunikacijom stvaraju se „veze“ u farmaceutskim krugovima te svaki novi proizvod te firme lakše nađe put do tržišta. Farmaceutska industrija ima široku konkurenciju stoga je bitno imati istraživački pristup te se stalno educirati i biti up-to-date sa svim novim istraživanjima te iz njih izvući nove pristupe tržištu. Uz to, fleksibilnost je tražena osobina u tako dinamičnom i promjenjivom okruženju gdje je pristup ovisan o situaciji i radnom kontekstu. Ne pristupa se svim ljudima i ustanovama jednako te je potrebno biti fleksibilan pri predstavljanju novog proizvoda, ali isto tako osluškivati način na koji to konkurencija radi pa prilagoditi vlastiti pristup kako bi bio još bolji.
Farmaceutska industrija svakim danom se sve više razvija i samim time zahtjevi za izvrsnim stručnjacima su jako realni. Prilagoditi se takvom okruženju može biti veoma izazovno no svakako i prava prilika za sve one koji imaju dobro znanje i visoku ambiciju.