AI u recruitmentu: budućnost zapošljavanja

AI ili GAI (Generative Artifitical Intelligence), htjeli mi to ili ne, postao je neizostavan dio svakodnevnog funkcioniranja u poslovnom okruženju. AI može se definirati kao integracija različitih tehnologija koje omogućuju uređajima da simuliraju ljudsku inteligenciju koliko je to moguće. Ovdje se radi o uređajima koje primaju, analiziraju i kombiniraju informacije na načine koji im omogućuju obavljanje zadataka koje obično obavljaju ljudi.

Brojni lideri u području talent acquisition-a predvidjeli su neke od najvećih trendova koji će utjecati na zapošljavanje u nadolazećim godinama te su mnogi dali isti odgovor: AI. Nove tehnologije su pokazale da AI alati mogu sami kreirati oglase, pronaći targete, pisati i voditi razgovor, pronaći, uskladiti i kontaktirati kandidate te obavljati njihovu selekciju. Bez obzira na to, podaci s LinkedIn Future of Recruiting reporta (2024) pokazuju da se čak 62% recruitera osjeća optimistično i da smatra da će AI dodatno omogućiti razvoj ovom sektoru.

ChatGPT, Gemini, Claude i CoPilot samo su neki od alata koji se danas široko koriste u recruitmentu. Naravno, neizostavan je i LinkedIn Recruiter s novim značajkama AI alata. Kao najveće prednosti tih alata recruiteri navode sposobnost bržeg i lakšeg pisanja opisa poslova, automatiziranje nekih od svakodnevnih zadataka, povećavanje produktivnosti i mogućnost lakše komunikacije i angažmana s kandidatima. Sourcing kandidata na raznim kanalima je također postao efikasniji i brži.  Sve ovo omogućuje recruiterima da fokus maknu s automatiziranih i operativnih zadataka te se pritom više fokusiraju na ljudski pristup kandidatima i čitavom procesu.

Neke od inovativnih ideja koje su danas prisutne u području recruitmenta su (Holmes, 2024):

  • Opisi poslova koji se sami prilagođavaju kandidatu i ciljaju specifične demografske skupine
  • Chatbotovi koji sami onboardaju zaposlenike-odgovaranje na pitanja iz područja HR-a te održavanje komunikacije s kandidatima/zaposlenicima
  • Kombiniranje raznih recruitment CRM softvera s drugim sustavima te integracija različitih podataka radi bržeg i efikasnijeg procesa

Što se tiče ljudskog pristupa, mnogi su zabrinuti oko toga može li AI u potpunosti zamijeniti recruitere  na njihovim pozicijama te kako će u budućnosti izgledati selekcijski proces? Stručnjaci tvrde da, iako se događa velika ekspanzija i razvoj AI, ljudski pristup i i dalje ostaje ključan. Recruiteri  će se isticati radeći ono što AI ne može, a to je  uspostavljanje snažnih veza s kandidatima i omogućavanje pozitivnih iskustava kandidata za vrijeme procesa. Prema Future of Recruiting Report-u (2024) recruiteri će poseban fokus imati na razvoju soft skills-a poput komunikacijskih vještina (77%), vještine izgradnje odnosa (72%) i prilagodljivosti i otvorenosti za usvajanje novih vještina (63%). Također, oni recruiteri koji budu vješti u korištenju AI alata imati će veliku ulogu u razvoju i rastu talent acquisition sektora. S druge strane, poslodavci i razne tvrtke će imati dužnost dodatno educirati svoje zaposlenike kako bi bili u trendu i upoznati s brojnim tehnologijama. Za kraj, važno je naglasiti da će ljudski pristup i prosudba uvijek imati prednost prilikom zapošljavanja, a AI alati su samo tu da olakšaju proces i omoguće pronalazak najboljih kandidata.