KAKO RADITI OD DOMA?!
Corona virus odnosno virus COVID-19 središnja je tema u cijelom svijetu. Nakon prvog zabilježenog slučaja zaraze, u Kini, nitko nije previše vjerovao da bi se virus mogao proširiti do Europe ili pak u Hrvatsku. Međutim, nakon dva mjeseca virus je stigao te par tjedana nakon prvog slučaja u Zagrebu odjednom imamo jedan potpuno drugačiji ritam i način življenja. Zatvorene obrazovne, kulturne i religijske ustanove, zatvoreni centri, dvorane, a otkazani svi koncerti, natjecanja, predstave.
Činjenica je da nitko nije bio spreman na ovo. Iako se zdravstveni sustav pripremao u slučaju dolaska zaraze, ostatak zemlje nije pretjerano brinuo o dolasku nekog virusa ili pak pandemije. Život se odvijao uobičajeno. Sve do otprilike sredine trećeg mjeseca kad su na snagu stupile strože mjere. Uvođenjem strožih mjera, iako su one radi zdravstvene dobrobiti svih građana, ipak se pojavila određena razina nervoze, zabrinutosti i osjećaja bespomoćnosti. Ostati doma izgleda nikad nije bilo teže.
Reakcija mnogih poslodavaca na pandemiju COVID-19 bila je između ostaloga i uvođenje rada na daljinu. Naravno da je mnogim zaposlenicima ovo i prvi susret s radom od doma te se i oni, kao i menadžment susreću s određenim izazovima. No ipak, zdravlje i sigurnost su na prvom mjestu te svaka kompanija koja prvi puta uvodi rad na daljinu mora uložiti određeni napor kako bi se posao odvijao kako treba. Naravno, tu može pomoći par praktičnih savjeta.
- STRATEGIJA PRI KOMUNICIRANJU – Potrebno je postaviti jasna očekivanja i iskomunicirati zadatke na tjednoj ili dnevnoj bazi. Važno je da svatko složi svoj vlastiti raspored te se odredi određeno vrijeme za dnevni sastanak. Dnevni sastanak bi najbolje bilo održati u nekom jutarnjem terminu te bi trebali biti prisutni svi članovi tima i menadžment. Nakon toga kolege koje surađuju, trebali bi biti češće tijekom dana u kontaktu putem . Takav način komunikacije, osim što daje određenu strukturu, također pomaže održati osjećaj tima te zajedništva prilikom izolacije s posla.
- PRIORITETIZIRATI – Napišite vaše zadatke u natuknicama, koliko god ih imate. Nakon toga, odredite što vam je najbitnije odnosno najvažnije u ovom trenutku te poredajte zadatke po rednim brojevima.
- IZBJEGNITE MULTITASKING – Kada se uhvatite jednog zadatka, nemojte prelaziti na drugi dok njega ne dovršite. Zašto je to bitno? Ako smo bili duboko koncentrirani na nešto te odlučili prebaciti fokus kratko na drugu stvar, mozak mora ponovno uspostavljati fokus odnosno „refokusirati se“ za što je potrebno nešto više od 20ak minuta. Samim time, posljedica je smanjena produktivnost do 40%.
- KAVA NA DALJINU – Jednom tjedno održite zajedničku kavu na daljinu. To je prilika za druženje s timom koje bi inače bilo spontano i svakodnevno u uredu. Takav neformalan „sastanak“ može biti u trajanju od npr. pola sata, a trebali bi sudjelovati sve kolege iz određenog tima ili ljudi s kojima ste inače u uredu povezani bez obzira na posao. To služi za neformalno komuniciranje, razgovor o potencijalnim benefitima ili teškoćama rada na daljinu, razgovor o trenutnim stanju i sl. Donijet će olakšanje u komunikaciji, bolju povezanost, motivaciju ali i povjerenje.
- BALANS PRIVATNO/POSLOVNO– Posao na daljinu može biti dosta nezahvalan ako nemamo određeno vrijeme kada se radi, a kada ne. Kod kuće imamo dosta potencijalnih distraktora koja odvlače pažnju te stoga treba biti oprezan. Najbolja opcija je odrediti vrijeme od 8h u komadu s određenim kraćim pauzama odnosno jednom dužom pauzom. Tako se stigne obaviti posao, ali i imati više vremena za sebe ili obitelj.
No, bez obzira na ovu trenutnu situaciju s pandemijom, za velik broj suvremenih firmi rad na daljinu je uobičajena pojava već neko vrijeme. Naravno, neke kompanije ne mogu primijeniti rad na daljinu iz tehničkih i jasnih razloga koje se vežu za određena radna mjesta. Međutim, za kompanije koje primjenjuju rad od kuće, pokazalo se da njihovi zaposlenici na taj način doživljavaju manje stresa te osjećaju veću dobrobit. Dokazano je da zaposlenici koji rade od kuće mogu povećati produktivnost tvrtke.