Pre-boarding kao važan aspekt zapošljavanja

Pre-boarding kao važan aspekt zapošljavanja

Prihvaćanje nove poslovne ponude i iščekivanje dolaska na novo radno mjesto zasigurno bi trebalo biti uzbudljivo i pokrenuti valove pitanja u glavi budućem zaposleniku. Istodobno, taj period prije dolaska na posao može biti i stresan odnosno popraćen određenom dozom nesigurnosti i anksioznosti. Kakve su kolege, kakva je organizacijska klima i kultura, kakvi su odnosi u timu i postoje li neke specifičnosti? Sa svim tim pitanjima, zaposlenik se veoma lako može upoznati ako dobije efektivan pre-boarding.
A pre-boarding predstavlja upravo period od prihvaćanja poslovne ponude pa sve do prvog radnog dana. To razdoblje, također, može biti idealna prilika i za poslodavca i novog zaposlenika da se bolje povežu i stvore obostrano povjerenje i prije samog dolaska na novo radno mjesto.

Evo nekih primjera kako bi firma odnosno tim ljudskih resursa firme ili menadžer tima u koji zaposlenik dolazi, mogli prilagodbu novog zaposlenika učiniti lakšom i bez stresa:

1. Čestitka putem e-maila
Iako je timu ljudskih resursa zapošljavanje nove osobe samo jedno od zapošljavanja u nizu, odabranoj osobi to vjerojatno predstavlja određenu životnu promjenu i veliko uzbuđenje. Zaprimanje kreativno dizajnirane čestitke vezane za posao koji će nova osoba raditi sigurno će izazvati dodatno pozitivan dojam o firmi i oduševljenje odmah na početku.

2. Rješavanje administrativnih poslova
Dosta vremena zaposlenici mogu potrošiti na rješavanje administrativnih poslova vezanih za novo zaposlenje. Praktično je pokušati odraditi to ranije odnosno uputiti novog zaposlenika u potrebne stvari kako bi određeni dio mogao riješiti i prije dolaska na radno mjesto.

3. Predstavljanje kolega
Tim u koji osoba dolazi može se predstaviti u kratkom videu ili u kraćoj prezentaciji. To će novom zaposleniku olakšati da zapamti imena i da ima širu sliku o poslovima u novom timu. To može biti i kraći, formalni ili manje formalni opis svakog zaposlenika sa slikom pored ili video takvog tipa.

4. Neke manje formalne informacije
Nova osoba vjerojatno bi bila sretna kada bi znala najbrži način dolaska na posao javnim prijevozom ili gdje se najlakše pronađe mjesto za parking. Također, tu su još neke informacije poput postoji li određeni dress code, ima li tvrtka kantinu/ kuhinju/ trgovinu u blizini ili osoba treba ponijeti sa sobom određene stvari (poput hrane, kave, čaja, itd.). Također, priručnik u kojem se može vidjeti organizacija firme i timova te organizacijska kultura bio bi idealan uvod u novu radnu okolinu.

5. Očekivanja za prvi dan/tjedan na radnom mjestu
Reći novom zaposleniku što ga (okvirno) očekuje te kako bi trebao izgledati prvi radni dan ili tjedan. Bilo bi lijepo da osoba zna očekivati s kim će se susresti na sastancima prvi tjedan te koje treninge će imati. Također, zaposleniku bi se moglo najaviti da će imati dodijeljenog mentora ili kolegu koji će mu biti dostupan za prilagodbu na novo radno mjesto i upoznavanje s tvrtkom.