Remote/hybrid work

Izazov današnjice ili budućnost svih poslodavaca?

Tema koja je vječno prisutna kod većine poslodavca i uvjet koji kandidati nerijetko traže. Global LinkedIn Data podaci iz 2023. pokazuju da, u usporedbi prije 2 godine, plaćeni oglasi za posao na LinkedInu koji spominju well-being i fleksibilnost u radu sada dobivaju gotovo tri puta (+175%) više pregleda i više nego dvostruko (+139%) više prijava. No, važno je naglasiti da poslodavcu nije dovoljno samo postaviti hashtag #wellbeing i #flexibility  kako bi naglasio te benefite, već je važno to primjenjivati u praksi. Ovisno o industriji i načinu rada, potrebno je definirati uvjete rada od samog početka kako bi kandidat imao percepciju kako će se njegov način rada odvijati.

Većina studija utvrdila je da su 2 ili 3 dana u uredu optimalan hibridni radni aranžman za kulturu i učinak. Konkretno, podaci pokazuju da su zaposlenici iskazivali najveće zadovoljstvo kada su sami mogli odrediti koje dane će biti u uredu, a koje od kuće. U prilog tome idu i podaci Deloitte istraživanja (2023) koje je pokazalo da bi 2 od 3 hibridna radnika napustila svoju organizaciju ako bi morali raditi u uredu puno radno vrijeme. To donosi nove probleme leaderima-potencijalni gubitak  vrhunskih zaposlenika i teži pronalazak novih i ambicioznih kandidata.

Što se tiče remote rada, neki od navedenih benefita ovakvog aranžmana koje navode zaposlenici su: fleksibilnost u strukturiranju svojih dnevnih zadataka, ušteda vremena i novca na putovanje, udobnost i praktičnost (rada na daljinu) i sl. Podaci pokazuju da zaposlenici uštede do 5h tjedno koje bi inače proveli putujući do lokacije rada, dok na ovaj način imaju više vremena za provođenje s obitelji i prijateljima, sportske aktivnosti ili odmor. No, također se pokazalo da zaposlenici koji rade u potpunosti remote, imaju percepciju da će kolege koji češće dolaze u ured prije dobiti povećanje plaće, promaknuće i općenito biti bolje umreženi za daljnji napredak karijere. Upravo se zato otvorena komunikacija, inkluzivnost te efikasno upravljanje timovima od strane menadžera pokazuju kao najvažnije vještine za kreiranje uspješnog tima i postizanje ciljeva u ovakvim radnim okolnostima.

Kada govorimo o recruitmentu i aktualnim trendovima, „back to office“ politike koje razne tvrtke pokreću, predstavljaju veliki problem prilikom pronalaska potencijalnih kandidata. Fleksibilnost u radu pokazao se kao jedan od glavnih benefita koje poslodavac može nuditi, posebice za generaciju Z. Od 2021. do 2023. ovaj uvjet prilikom zapošljavanja porastao je za 10%, a za 14% kod genZ populacije.  Jasna je i činjenica je da se pool dostupnih kandidata za određene pozicije povećava opcijom remote rada kada je kandidatu omogućen rad izvan same lokacije rada. Upravo zato, uloga recruitment i talent acquisition stručnjaka jest da ukazuju poslodavcima na nove trendove u zapošljavanju, upozoravaju na potencijalne rizike i izazove i naposljetku, pronađu savršenog kandidata za svakog poslodavca i obrnuto.

Remote work concept image