Kako odjel zadužen za edukacije i razvoj doprinosi uspjehu tvrtke?
Američki istraživač i konzultant Jim Collins u svojoj knjizi “Good to great” iznosi višegodišnje istraživanje o tome kako neke tvrtke ostaju dobre i prosječne dok neke postanu izvrsne te kako dolazi do te promjene. Spominje “Efekt zamašnjaka” te zaključuje da transfer iz “dobro u izvrsno” ne dolazi u jednom čarobnom trenutku nego dolazi iz ustrajnih, malih i kontinuiranih koraka koji nalikuju radu divovskog zamašnjaka čije je pokretanje na početku nešto teže, ali kad isti uhvati zamah, krene se okretati sve brže i brže, iako je snaga pokretanja jednaka kao na početku.
Što je zaslužno za tu ustrajnost? I kako kontinuirano pojačati “okretaje zamašnjaka” neke firme, a da zaposlenici ne rade prekovremeno i da nisu umorni od pretjeranog psihičkog i/ili fizičkog napora.
Odgovor bi se mogao pronaći u odjelu Učenja i razvoja (engl. Learning and Development – L&D) koji zaposlenicima treba osigurati redovne treninge i edukacije koje će poboljšati produktivnost i učinkovitost, a naposljetku i profitabilnost.
Prije svega, važno je da zaposlenici vide svrhu svake edukacije i učenja te da s razumijevanjem shvate viziju koju firma ima i do koje dolazi strateškim ciljevima u skladu s kojima djeluje i tim Učenja i razvoja. Također, bitno je da zaposlenici prilikom učenja imaju podršku te dobro osmišljen pristup koji će im biti izazovan i zanimljiv.
U komunikaciji s timovima, potrebno je pokazati da se svaki zaposlenik cijeni jer pozitivno okruženje donosi povjerenje i odanost firmi. Članovi tima Učenja i razvoja (ili neki drugi zaposlenici iz firme koji bi mogli održati edukaciju) trebali bi surađivati s managerima ostalih timova kako bi im ukazali na važnost prepoznavanja različitih ličnosti u njihovim timovima te ukazati na važnost individualnog pristupa. Npr. neki zaposlenici jako vole strukturu i da im se točno kaže što trebaju napraviti dok drugi cijene slobodniji pristup zadacima, kreativni su i vole istraživati nove načine. U svakom slučaju, i jedni i drugi trebaju imati istu viziju i iste dijeljene ciljeve firme kako bi i dalje išli u istom smjeru.
Ruth Stuart, poznati savjetnik u području Učenja i razvoja, donosi neke nove trendove na koje zaposlenici reagiraju pozitivno, a to se uglavnom odnosi na aktivnosti koje se odvijaju unutar firme jer se tako koristi vlastiti prostor, ali i pruža prilika talentima unutar firme da dođu do izražaja. Omogućavanje online učenja pokazalo se također kao dobra opcija jer pruža fleksibilnost i mogućnost pristupa raznolikijem sadržaju. Na to se nadovezuje i poticaj samostalnom i autonomnom učenju.
Iako edukacije nekim zaposlenicima nekada djeluju kao dodatno opterećenje i gubljenje radnog vremena, one su neophodne svakoj organizaciji i dugoročno donose uspjeh. Svi pojedinci organizacije uključeni u učenje, bilo kao zaposlenici na nižim i višim pozicijama ili kao profesionalci koji se bave učenjem, trebaju svoje ideje razmjenjivati primjerenom upotrebom komercijalnog jezika, na prilagođen i lako razumljiv način te uskladiti funkciju učenja s poslovnim ciljevima s kojima bi svi trebalo biti upoznati.
Redovno učenje i razmjenjivanje informacija na treninzima ili neformalnim edukacijama unutar firme; davanje feedbacka i stalno poticanje zaposlenika; usmjeravanje na ciljeve poslovanja; strateški i individualno prilagođeni pristup dolaska do cilja; podržavanje autonomije svakog zaposlenika – sve su to neki od načina kako da rad bude kontinuiran te, iako u malim koracima, ali sa čestim učenjima firma postiže napredak te dolazi do bržeg zakretanja “zamašnjaka” koji će transferirati firmu s dobre na izvrsnu. Izvrsni zaposlenici koji rade na sebi te rade pametnije, a ne više, donose izvrsnost i kompaniji.