Zašto je recruitment u farmakoindustriji tako izazovan?
Zapošljavanje u farmakoindustriji od recruitera zahtjeva jako puno učenja i predanosti kako bi se dobila jasna slika o radnim mjestima i njihovim specifičnostima. Farmaceutsku industriju možemo gledati kroz tri faze vezane za novi proizvod: istraživanje i dizajn proizvoda, nakon toga razvoj te na kraju komercijalizacija proizvoda. Podrazumijeva se da svaku od tih faza vode i usmjeravaju uglavnom visoko kvalificirani stručnjaci, liječnici i doktori znanosti.
Najveći izazov je pronaći kandidate koji su, uz obrazovanje i kvalifikacije, spremni raditi u brzorastućem i lako promjenjivom okruženju, prilagoditi se kulturi i klimi određene firme te razumjeti poslovni svijet u kojem je komercijalizacija jako ključan dio industrije. Pored jako stroge revizije i pravnih zakona, važno je pronaći dobro educirane ljude, s razvijenim interpersonalnim vještinama koji će na pravi način prezentirati proizvod ili tvrtku ključnim kupcima.
Zbog zahtjevnosti posla zaposlenika farmaceutske industrije, važno je da recruiter kroz cijelu selekciju ima podršku menadžera s kojim će se konzultirati oko samog opisa posla. Na recruiteru je glavni zadatak da procijeni je li ta osoba po svojoj ličnosti spremna prilagoditi se takvoj okolini te ima li sve potrebne osobine za određenu poziciju. Napominjemo da komercijalizacija sama po sebi zahtjeva jake interpersonalne vještine, proaktivnost, izvrsnu komunikaciju i organiziranost.
Stručnjaci u velikim farmaceutskim tvrtkama imaju brojne dobiti i visoka primanja te s vremenom i iskustvom postanu „prepoznatljivo lice“ određene tvrtke koja radi na njihovom zadržavanju te je uvijek izazovno raditi na njihovom headhunting-u.
Većini talentiranih kandidata u obzir dolaze samo priznate kompanije u kojima traže napredak i dobru kompenzaciju za svoj rad te se takve firme teško napuštaju. No recruiteri moraju biti svjesni da ukoliko određena konkurentska tvrtka krene sa smanjivanjem broja zaposlenih, preseljenjem ili se pak negdje nađe loša reputacija o određenom proizvodu te firme, to može biti alarm da se krene s headhunting-om stručnjaka iz iste. Tada je interes za određene nove ponude i izazove i više nego očekivan.
Stoga je jako bitno da recruiteri budu up-to-date s događajima u svijetu farmaceutskih tvrtki te da znaju trenutak kada moraju djelovati.